انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

وبلاگ اصلی انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

وبلاگ اصلی انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

سالگرد ارسال آپولو11 به ماه

  

 

                                  

 One Giant Sleap To Mankind!

 

انجمن نجوم راه شیری قدم نهادن اولین انسان بر کره ماه را صمیمانه تبریک میگوید 

 

منتظر مقالات ما درباره این روز باشید! 

 نیل آرمسترانگ در مراسم سالگرد چهلمین فروزد انسان بر ماه:"باید انسانها را به مریخ بفرستیم" 

دومین کسی که  درست بعد از آرمسترانگ بر ماه قدم نهاد!نام او چیست؟ 

چهل سال پیش آپولو11 ماموریت خطیر خود را برای ارسال اولین انسانها به فضا آغاز نمود و به اتمام رساند.آپولو سه سرنشین را به ماه ارسال کرد تا بدین ترتیب نام آنها در تاریخ جاودانه شود.اما همواره نام نیل آرمسترانگ به عنوان اولین انسان بر ماه مورد توجه بوده  است.اما در میان نفر دومی نیز وجود دارد که جز خدمه آپولو به ماه ارسال شد و حتی نفر سومی نیز آرمسترانگ را د راین سفر همراهی کرده که با وجود اینکه سفینه بر سطح ماه بوده از کپسول خارج نشده و برای کنترل داخل سفینه باقی ماند.
آلدرین باز.آن نفر دوم است که به دنبال آرمسترانگ بر سطح ماه قدم نهاد.
شخصی که اینک از او با نام فضانورد اسبق ناسا نام برده میشود.
آلدرین باز در بیستم ژانویه 1930 متولد شد.و بعداز فراغت از دبیرستان در 1951 نائل به دریافت لیسانس علوم از آکادمی ارتش شد و سپس دکترای نجوم را از ام.آی تی دریافت کرد.آلوین 6 درجه دکترای افتخاری از دانشگاه های متفاوت دارد.
در 11نوامبر1996او و خلبان جیمز لاول با سفینه جمینی12 به یک سفر4روزه در فضارفتند.و او یک پیاده روی 5ونیم ساعته انجام داد که آن زمان رکورد پیاده رویهای فضایی را شکست.و سپس به عنوان خلبان کپسول ماهنورد آپولو انتخاب شد و سرانجام در بیست جولای1969 بر سطح ماه فرود آمد و به دنبال نیل آرمسترانگ به عنوان دومین انسان بر سطح ماه 2ساعت و15دقیقه را برسطح ماه در ماهنورد ای.وی.ای  سپری کرد!اوبیشتراز 289ساعت را در فضا گذرانده است! 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ق.ظ

با احترام
سلام دوست دانشمند
در مقاله ای از سایت فارس نیوز خواندم که بطور کلی برنامه فرود به ماه یک برنامه شکست خورده بوده و بدلیل مسایل سیاسی و اقتصادی توسط ناسا بصورت مجازی بر روی کره زمین در یکی از استدیوهای هالیود صحنه سازی شده است.
منتظر نظر جنابعالی هستم.درصورت امکان
متشکرم

با.سلام.فیلمی توسط شبکه فاکس نیوز آمریکا در این مورد ساخته شدهاست که در آن با برخی افراد ناسا نیز مصاحبه شده و عکسهایی توسط ماهواره های جاسوسی روسیه نشان داده میشود که منطقه مورد استفاده ناسا برای ساختن فیلمهای مربوط به این فرود بر ماه را نشان میدهد.جمله یکی از افراد این فیلم به این ثورت است:"if you can't make it,fake itکه به این معناست که اگر نمیتوانید این کار را انجام دهید تقلب کنید.
اما هنوز هیچ مرجعی این فیلم را تایید نکرده ایت.من فکر میکنم سیاستمداران برای کسب قدرت وسایل زیادی در اختیار دارند.و این مستند اگر خود fake نباشد!!نکاتی را اشاره میکند که از لحاظ فیزیکی با شرایط ماه تطبیق ندارد و بنابراین میتواند درست باشد.مانند سایه های روی زمین که از 2طرف افتاده است و میتواند حامی از این موضوع باشد که جز خورشید منبع نور دیگری آنجا هست مانند پروژکتور.
ناسا تا کنون هیچ جهت گیری در این مورد نکرده است.اما آنچه مشخص است اول بود در فرود بر ماه دعوایی بین روسیه و آمریکا بود که نتیجه به نفع آمریکا تمام شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد